V roce 2007 se hlavním motivem (již tradičních) výtvarných projektů, které pro děti a mládež připravuje projektové pracoviště CPDM, o.p.s. -
mládežnický klub BOUDA, stalo
15. výročí zapsání Česko Krumlova na seznam světového kulturního dědictví UNESCO.
Po zralé úvaze došli organizátoři projektu k názoru, že výtvarné pojetí města Český Krumlov našimi předky(fasády domů, reliéfy ad.), je ideální téma pro ztvárnění dětmi a mládeží.
V první části projektu, která nese název
Sochy a děti (probíhá právě v tomto týdnu, t.j. od pondělí 17. do pátku 21. září 2007), účastníci do lipových fošen pomocí dlát vyřezávají - podle předem připravených fotografických předloh - fasádní prvky, reliéfy ad. nejstarších domů v Českém Krumlově.
V druhé části projektu, která je nazvána
Výtvarný podzim v Boudě, bude téma podobné, avšak rozšířené o práci s dalšími materiály a výtvarnými technikami - práce s keramickou hlínou, malba na sklo, koláže z kůže, malba ad.
Druhá část projektu se uskuteční v termínech od 15.10. do 19.10.2007 a dále pak od 22.10 do 24.10.2007.
Celý projekt přiblíží dětem a mládeži výtvarnou práci se dřevem a dalšími vytvarnými materiály při využití pestré škály výtvarných technik a bude motivovat účastníky k vytváření pozitivního vztahu k aktivnímu umění (snad i k vlastní budoucí tvorbě), jako jedné z možností smysluplného a pozitivního trávení volného času.
Důraz je kladen především na schopnost výtvarně tvořit ve skupině. Projekt však počítá také s možnostmi pro jednodušší individuální tvorbu.
Projekt, finančně podpořený
městem Český Krumlov a
Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR, je mimo jiné také příspěvkem CPDM, o.p.s. Český Krumlov do pestré škály programů, které se od září do prosince 2007 uskutečňují v Českém Krumlově v rámci
oslav 15. výročí zapsání města na seznam světového dědictví UNESCO (více o programech k výročí naleznete
zde ) a zároveň je součástí podzimních programů k
10. výročí založení Centra pro pomoc dětem a mládeži, o.p.s. Český Krumlov.
Fotogalerie z prvního dne projektu Sochy a děti